مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 00:052023-01-24اقتصادي

فجر 44| توسعه پرورش ماهیان خاویاری در دل دریای مازندران


توسعه پرورش ماهی های خاویاری در دل دریا است که این موضوع هم با مشارکت جامعه صیادی رقم می خورد.

- قاسم کریم زاده در خصوص دستاوردهای 44 ساله انقلاب اسلامی در حوزه شیلات و اقدامات دولت سیزدهم در این حوزه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: در اداره کل شیلات استان حدود 3هزار و 700 واحد آبزی پروری، 113 تشکل صیادی در سه بخش ماهی های استخوانی، کیلکا و خاویاری فعال است.

وی با بیان اینکه سالانه میزان تولید ما 104هزار تن است، افزود: ارزش اقتصادی این میزان تولید ما حدود 5هزار میلیارد تومان است.

مدیرکل شیلات مازندران بیان کرد: سالانه 5هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از 10هزار نفر به صورت غیرمستقیم در تشکل های صیادی استان مشغول صید و صیادی هستند.

کریم زاده اضافه کرد: سالانه 20هزار تن انواع ماهی های استخوانی، کیلکا و خاویاری با ارزش اقتصادی 400 تا 500 میلیارد تومان در استان مازندران تولید می شود.

وی تصریح کرد: سالانه بیش از 7هزار و 650 نفر در بخش آبزی پروری مشغول فعالیت تولید هستند که میزان تولید در این بخش حدود 85هزار تن با ارزش اقتصادی حدود 4هزار میلیارد تومان است.

مدیرکل شیلات مازندران با اعلام اینکه حفظ و بازسازی ذخایر دریای خزر وظایف کلیدی شیلات است، اظهار کرد: در این زمینه رسالت اصلی دو مرکز شهیدرجایی ساری و شهید باهنر کل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فجر 44| توسعه پرورش ماهیان خاویاری در دل دریای مازندران

فجر 44| توسعه پرورش ماهیان خاویاری در دل دریای مازندران